En custombyrå, anpassad efter dina unika behov

Vi sätter ihop ett arbetslag för ditt projekt, stort som smått. Från gigantiska, internationella varumärken hela vägen till en person med en idé och en dröm, vi har gjort det mesta.

Varför denna modell?

Sedan 2012 var vi en Stockholmsbaserad byrå med ett kontor mitt i stan och ett antal anställda, från designers, kreatörer, producenter, utvecklare, och projektledare.

Men för ett tag sedan insåg vi något; vi försöker matcha era behov med vår kunskaps- och erfarenhetsnivå. Att det vi som byrå behärskade ibland inte var tillräckligt för att få de större uppdragen, men ofta försökte vi förklara varför kunden har lagt ribban för lågt.

Vad skulle hända om vi tog bort den gamla strukturen, utan istället satte ihop ett handplockat arbetslag beroende på just det projekt vi stod inför? Då kan vi matcha arbetet med budget och/eller förväntningar, vare sig de är för låga, eller enorma.

Till exempel, låt oss säga att du driver ett mindre företag, då kan vi sätta ihop något mindre och enklare med exakt de personer som behövs för att producera exakt det du behöver för detta tillfälle och budget.

Eller låt oss säga att du är CMO för ett stort bolag med tydliga behov av excellens. Då letar vi upp precis den talangen som behövs för att sätta ihop det vassate arbetslaget i världen för dina specifika behov. Vi ser till att hitta de främsta talangerna i världen för att se till att det som levereras blir över all förväntan.

Vi kan nu anpassa oss efter dina behov. Tiden av att anpassa dina önskningar efter vad en byrå har att erbjuda är förbi.

Erfarenhet

House of Lions grundare och huvud-designer, Stefan Leijon, påbörjade sin karriär i New York på tidigt 1990-tal där han designade annonser åt olika kunder i tidningar såsom New York Times, The Village Voice, Paper Magazine, Time Out New York, och många fler.

Men han var kanske främst känd för sina affischer som man på den tiden kunde se överallt på väggarna längs gatorna i New York. Några av dessa affischer vad med i en utställning om grafisk design på MoMA (Museum of Modern Art) 1996.

Numera baserad i Stockholm så föreläser Stefan inom ämnet varumärkesidentitet och design på designskolor i Sverige och hjälper företag nå sina mål genom att skapa en varumärkesgrund som sedan all kommunikation kan byggas på.

Från mindre startups till multinationella företag som Vlvo och Elektrolux, Stefan vet vad som behövs för att se till att projektet blir lyckat.

Låt honom hjälpa dig ta ditt nästa projekt till nya höjder.

Kostnadseffektiv

Utan löpande utgifter för kontor och behovet att se till att alla anställda har arbete för alla arbetstimmar, kan vi dra ner på kostnaden av våra tjänster så att du betalar mindre men får samma höga nivå av tjänster.

Dessa besparingar kan sedan användas för att dubbelkolla ett varv till, att höja nivån ett steg till, eller att lägga lite mer på medieköp så att ni når längre än tidigare med er kommunikation.

Vad du kan förvänta dig

1. Onboarding

Efter första kontakten, återkopplar vi med en såkallad “debrief” där vi beskriver hur vi har uppfattat uppdraget. När vi har kommit överens om en väg framåt så presentetrar vi ett avtal att skrivas på samt en genomgång med vårt arbetslag.

2. Strategi

Vi arrangerar frågeformulär och workshops och guidar er till att hitta er vision. Intern research baserat på existerande material och konkurrenter kommer också att göras i detta skede. Efter två veckor, presnterar vi moodboards som matchar er strategi. Denna fas visar riktningen för det kommande arbetet.

3. Design

Logo-koncept och/eller varumärkesriktning är definierad. Vi skapar varumärkesdesign som är relevanta, ser bra ut och passar in i den överenskomna strategiska riktningen.

Vi presenterar 1-2 koncept, logo-designs, färger och varumärkesidentifierare.

Vi visar dessa koncept med hjälp av relevanta miljöer så att ni får en känsla av hur identiteten ser ut i sin naturliga miljö.

4. Förfining

Efter presentation av våra främsta koncept, förfinar vi den valda riktningen med planerade avstämningar.

5. Produktion

Slutlig design, mallar, hjälpmedel levereras till er eller ert produktionsteam. Om så önskas, kan vi naturligtvis även hantera själva produktionen.

6. Utvärdering

Varumärkesarbete evolverar. Efter överlämning så vill vi stämma av med våra kunder för att se hur allt går. Det är skönt att dela med sig av framgångar såväl som möjligheter till förbättring.